torsdag 28. april 2011

Tid for å tilgi vinteren

Da var tiden inne for å tilgi vinteren for denne gang og ønske våren velkommen. En tur i fjæra i Valnesfjord med Magnhilds "lavstory" i minnet ble til bilder som jeg ønsket å presentere i en bildefortelling, men denne gang med et for meg nytt verktøy. Nyinnkjøpt ProShow fra Photodex er herved tatt i bruk, men mye utforsking i sene kveldstimer står for tur før jeg kan dette verktøyet. Dette er altså en prøve gjort på Rica hotell i Bodø en vanlig onsdagskveld i slutten av april. Dette kommer nok ikke til å bli et verktøy som jeg vil bruke i jobbsammenheng, til det er det litt for omstendelig og krever for mye tid. Photostory er fortsatt favoritten til pedagogisk bruk.  
Da har jeg tatt i bruk et nytt IKT-verktøy, klokka er 01.00 og en spennende dag venter i morgen.Da skal vi lære mer.                                
                                                                                 

1 kommentar:

  1. Fine bilder og smektende fortelling til vårens pris. Syntes teksten (i sangen var noe "bløt", men så var det hamsunsk.
    Artig program/verktøy. Overganger og effekter minner om Mac-program som iMovie med flere. Jeg har prøvd ut flere nettbaserte bildepresentasjonsprogram, og minst ett av dem hadde mye fancy å tilby. Kanskje det heter PhotoShow?

    SvarSlett