fredag 29. april 2011

Scribus

Da er første plakat laget. En av de oppgavene jeg har hatt størst glede av de siste 15 årene er å arrangere sommertreff for barn og unge med austisme og familiene deres. Vi startet på Nesna i 1996 med 4 familier og 15 deltakere. Til Hemavan kom vi i 1999 og der har vi funnet en fantastisk plass for et slikt arrangement. De siste årene har vi vært rundt 130 deltakere, hvor av mellom 20 og 30 er barn og unge med diagnose innen autismespekteret. For mange er dette den eneste ferien, og de opplever et miljø og et samhold som gjør barna trygge og ikke bare "spesielle". Her kan alle leve ut sine særinteresser uten at noen bryr seg.
Min scribusdebut prøver å formidle hva dette sommertreffet handler om.




1 kommentar:

  1. Plakat med mening. Igjen slår det meg hvordan bilder gjør at jeg (vi?) tar imot og tar inn over meg (oss) et budskap.
    Godt å få "se" dette sommertreffet.

    SvarSlett