mandag 25. april 2011

Påsken 2011 Lavt og høyt.

Da var påsken 2011 over og hverdagen venter, med studiesamling og mange utsatte oppgaver som venter de to neste dagene. Magnhilds photostory om lav satte griller i hodet mitt og mye av påsken har jeg gått med nesen nesen og kameraet lavt, til familiens store forundring.  

Denne laven vet jeg ikke navnet på, men tror nok at den kalles "påskelav". To flotte påskefigurer som leker seg på en stein i fjæra i Valnesfjord.

 

Her er det kamp om plassen på steinen. Flere typer lav som lever i lag eller som kjemper om hegemoniet.


En liten krabat som også er interessert i lav


Nordland fylkesblomst Rødsildre (Saxifraga oppositifolia) vil også ha plass.


Fra lavt til høyt. Så opp et svakt øyeblikk og der var de.



2 kommentarer:

  1. Våren kom med påska. Lørdag og søndag var dager for uteliv.
    Dette var lekkert og godt. En typisk blogg-post slik jeg liker den. Undring, undersøkelser, bilder - levende liv.

    SvarSlett
  2. Lavsmitte! Mission accomplished! :D :D :D

    Jeg tror påskelaven er en slags messinglav, de trives visst aller best på steiner der fuglene bruker å...hmm...sitte.

    Fine traner.

    SvarSlett